Postęp prac przy budowie nowego przystanku tramwajowego na Woli
Prace przy nowym przystanku tramwajowym, który jest budowany na ulicy Redutowej, na poziomie -2, posuwają się naprzód. Ściany oporowe już stoją, a firma odpowiedzialna za realizację linii tramwajowej w tym miejscu przechodzi do kolejnego etapu – układania torów na skrzyżowaniu trzech ulic: Wolskiej, Elekcyjnej i Ordona.
Maciej Dutkiewicz, reprezentujący Tramwaje Warszawskie, wyjaśnił, że konieczne były modyfikacje w organizacji ruchu drogowego. Kierowcy muszą obecnie korzystać z tymczasowych dróg i zawrotów. Jest to spowodowane postępem prac – budowa torów przemieszcza się sukcesywnie, co wymaga uwzględnienia w planowaniu ruchu.
Jednak kierowcy muszą przygotować się na kolejne zmiany związane z pracami na Kasprzaka, ponieważ jest ich jeszcze kilka do wprowadzenia. Przewidywane zakończenie prac to pierwszy kwartał nadchodzącego roku, ale jak zapewnia wykonawca – starają się, aby ukończyć prace jeszcze w tym roku.
Sławomir Potapowicz, wiceprzewodniczący Rady m.st. Warszawy (Koalicja Obywatelska), zaznacza znaczenie tej trasy, mówiąc, iż jest to jeden z kluczowych elementów komunikacyjnej 'kręgosłupa’ miasta. Szczególnie oczekiwana była na terenie dzielnicy Wola.
Maciej Binkowski, radny Prawa i Sprawiedliwości, stwierdził, że prace na Woli są lepiej zaplanowane i skoordynowane niż inne projekty tramwajowe, jak na przykład budowa linii do Wilanowa na Mokotowie, która spowodowała paraliż ruchu na ulicy Puławskiej. Zauważył jednak, że nieszczęśliwie wybrano czas wprowadzenia zmian w ruchu drogowym – nie przed sezonem urlopowym, ale tuż po jego zakończeniu.