Podpisano umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej dla nowego połączenia tramwajowego na Białołękę

Podpisano umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej dla nowego połączenia tramwajowego na Białołękę

Tramwaje Warszawskie formalnie zawarły umowę z Voessing Polska sp. z o.o. na stworzenie kompleksowej dokumentacji projektowej dla planowanej trasy tramwajowej, wiodącej na wschodnią część Białołęki. To długo oczekiwane przez lokalnych mieszkańców przedsięwzięcie ma ruszyć z budową w 2028 roku. Umowa została podpisana za kwotę nieco przekraczającą 25 milionów złotych brutto.

Voessing Polska sp. z o.o., jako zwycięzca przetargu, ma obowiązek przygotować pełną dokumentację projektową, obejmującą część budowlaną i wykonawczą. Firma ta będzie również odpowiedzialna za przeprowadzenie wszystkich uzgodnień z gestorami sieci oraz jednostkami merytorycznymi miasta stołecznego Warszawy. W ramach umowy powinna również dostarczyć wszystkie potrzebne materiały do uzyskania zgody na rozpoczęcie prac budowlanych.

Zaprojektowana trasa tramwajowa będzie miała prawie 6,5 km długości i rozpocznie swój bieg w dzielnicy Targówek, na skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej, gdzie będzie połączona z obecną siecią tramwajową. Trasa będzie następnie prowadzić przez ulice św. Wincentego i Głębockiej, przed przejściem estakadą nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Końcowy fragment trasy zostanie poprowadzony w rezerwie terenowej, kończąc swój bieg na pętli autobusowo-tramwajowej przy Szkole Podstawowej nr 112 na ulicy Zaułek.

Według planów, na nowo wybudowanej trasie tramwaje będą mogły kursować co 2-3 minuty. Szacowany czas podróży tramwajem z pętli na ulicy Zaułek do stacji metra Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego nie więcej niż 30 minut.

Planująca trasę firma Voessing Polska sp. z o.o., ma około 42 miesiące na realizację swojej części projektu, co oznacza, że dokumentacja powinna zostać ukończona w pierwszym kwartale 2028 roku. W ramach pierwszego etapu prac, firma przeprowadzi analizę obsługi komunikacyjnej dla połączenia wschodniej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza. Następnie, po wyborze jednego z proponowanych wariantów, firma opracuje projekty budowlane, obejmujące zarówno infrastrukturę tramwajową, jak i dodatkowe elementy, takie jak podstacje elektryczne czy budynki socjalne.