Nowe przejście przez Wisłostradę: Ułatwienia dla pieszych i rowerzystów na trasie do mostu pieszo-rowerowego

Nowe przejście przez Wisłostradę: Ułatwienia dla pieszych i rowerzystów na trasie do mostu pieszo-rowerowego

Od teraz dostęp do mostu pieszo-rowerowego od lewego brzegu rzeki staje się znacznie łatwiejszy – nie ma potrzeby korzystania z przejść podziemnych ani pokonywania dodatkowej drogi. Nowo otwarte przejście poprzez Wisłostradę od strony ulicy Karowej, służy jako wygoda zarówno dla pieszych jak i rowerzystów.

Most pieszo-rowerowy, który został oficjalnie oddany do użytku w marcu tego roku, stanowi punkt łączący bulwary wiślane z prawym brzegiem Wisły. Ostatnie działania mające na celu połączenie Pragi z Traktem Królewskim oraz ze Starym Miastem zaowocowały powstaniem nowego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Karowej z Wybrzeżem Kościuszkowskim.

Ta nowa ścieżka dla pieszych jest niczym innym jak kontynuacją mostu pieszo-rowerowego. Zlokalizowana na skrzyżowaniu, na którym już wcześniej znajdowała się sygnalizacja świetlna, nie wprowadza drastycznej zmiany w ruch drogowy na Wisłostradzie. Dzięki temu przejściu, zarówno osoby korzystające z mostu, jak i spacerowicze z dzielnicy Powiśle, będą mogli bez przeszkód przemieszczać się między brzegami rzeki.

Do niedawna najbliższym dostępnym przejściem była trasa podziemna prowadząca przez ulicę Bednarską. Niemniej jednak, istniały liczne problemy dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami, czy osób starszych, które mogły napotykać trudności podczas korzystania z tego typu przejścia. Nowe rozwiązanie eliminuje te problemy. Jest to również udogodnienie dla rowerzystów, którzy teraz mogą przemieszczać się po nowo wybudowanym przejściu.

W ramach realizacji inwestycji wprowadzono także zmiany dla kierowców. Kierujący pojazdami, wyjeżdżający z ulicy Karowej na Wisłostradę, do tej pory mogli skręcać tylko w prawo. Aktualna modernizacja skrzyżowania umożliwiła dodanie lewoskrętu, co daje możliwość skręcenia w stronę dzielnicy Żoliborz.

Projekt niesie za sobą szereg zmian, włączając w to modernizację oświetlenia poprzez dodanie 12 nowych latarni wyposażonych w oprawy SAVA oraz remont chodników.

Most pieszo-rowerowy jest jedynie częścią większego planu rewitalizacji dzielnicy Praga. W ramach projektu, zaplanowano między innymi przebudowę ulicy Okrzei, która stanowi osiową drogę dla mostu oraz po zmianach stanie się „bramą” do Pragi. Nowe przejście jest integralną częścią tego procesu rewitalizacji. Celem jest również podniesienie rangi ulicy Karowej, aby odpowiadała ona swej roli jako łącznik między Traktem Królewskim a Wisłą.

Naziemne przejścia są nie tylko wygodniejsze, ale również bardziej dostępne. Gdziekolwiek jest to możliwe, stopniowo zastępują one przejścia podziemne, jak to miało miejsce na rondzie Dmowskiego czy placu Na Rozdrożu. Również trwają prace nad budową naziemnego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Ostrobramskiej, Poligonowej i Grenadierów. Nowe przejście będzie stanowiło komfortową alternatywę dla pobliskiej kładki.