Nowy Peron na Stacji Warszawa Gdańska: postępy budowy
Na warszawskiej stacji kolejowej o nazwie Gdańska, rozpoznawalne są już pierwsze elementy powstającej nowej infrastruktury – dodatkowego peronu. Ta nowa konstrukcja przewidziana jest głównie dla tych, którzy korzystają z długodystansowych połączeń kolejowych.
Dodatkowa platforma, oznaczona numerem 5, ma swoje miejsce po północnej stronie obszaru stacyjnego. Jej wymiary będą imponujące – minimum 200 metrów długości, 5 metrów szerokości i wysokość wynosząca 0,76 metra. Peron zostanie zaopatrzony w różnego rodzaju udogodnienia dla podróżnych – system informacji pasażerskiej, ławki oraz wiaty. Po zmierzchu podróżni będą mogli bezpiecznie poruszać się dzięki energooszczędnemu oświetleniu LED.
Organizacja dostępu do nowego peronu obejmuje dwa wejścia. Pierwsze z nich będzie usytuowane przy ulicy Indrzejczyka, tuż obok przejścia dla pieszych oraz wejścia do tunelu. Drugie wejście planowane jest od strony zachodniej kładki dla pieszych, która łączy perony z ulicą Kłopot i Felińskiego. Ponadto między nowym peronem a zachodnią kładką przewidziano budowę chodnika.
Poza tym, zaplanowano również wykonanie drugiego chodnika umiejscowionego po południowej stronie stacji. Ten ma na celu połączenie zachodniej kładki z wejściem do tunelu prowadzącego do metra znajdującego się przy budynku dworca.
Spółka Trakcja, odpowiedzialna za realizację tych prac, szacuje ich wartość na 12 milionów złotych. Harmonogram przewiduje ukończenie budowy dodatkowego peronu do końca września, natomiast budowy chodnika po południowej stronie stacji do końca października bieżącego roku.