Ostateczne etapy rewitalizacji Placu Na Rozdrożu w Warszawie

Ostateczne etapy rewitalizacji Placu Na Rozdrożu w Warszawie

Za nami ostatnie fazy remontu ulokowanego w sercu stolicy Placu Na Rozdrożu. To miejsce, ważne dla warszawskiego ruchu drogowego, zyskało nową infrastrukturę – windy umożliwiające przejście między przystankami autobusowymi na Trasie Łazienkowskiej a placem, a także ścieżki rowerowe wyznaczone wokół placu. Ponadto, jezdnia tego kluczowego dla komunikacji miejsca otrzymała nowe pokrycie.

Prace remontowe na Placu Na Rozdrożu dobiegają końca. Rekonstrukcja drogi na placu została niedawno zakończona. Prace, prowadzone pod czujnym okiem Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, rozpoczęły się w pierwszej połowie lipca. Nowy asfalt został pierwszościowo ułożony w części wschodniej placu, następnie kontynuowane były prace na zachodnim fragmencie placu.

Częścią prac było nie tylko ponowne pokrycie drogi, ale również wymiana asfaltu na „ślimaku”, jak również na pozostałych zjazdach i dojazdach łączących Trasę Łazienkowską oraz przyległe ulice, takie jak Al. Ujazdowskie, ul. Koszykową, al. Wyzwolenia, Agrykolę i al. Szucha.

Ze względu na ekstremalne warunki pogodowe – falę upałów oraz gwałtowne deszcze na początku lipca, prace były nieco opóźnione. Jednak obecnie kierowcy mogą już korzystać w pełni z nowej, gładkiej nawierzchni.

Samo frezowanie było jednym z ostatnich dużych etapów prac na placu. Inwestycja jest już prawie w pełni zakończona. Pozostałe do wykonania są jedynie porządki i ewentualne drobne poprawki, które nie wpływają znacząco na funkcjonowanie placu. Zauważalne jeszcze bariery i inne pozostałości po przebudowie są sukcesywnie usuwane.

Jedną z najbardziej istotnych zmian na Placu Na Rozdrożu są windy umożliwiające dostęp do przystanków autobusowych na Trasie Łazienkowskiej. Zostały one uruchomione zaraz po zakończeniu pokrycia nowym asfaltem jezdni we wschodniej części placu.

Do niedawna, jedynym sposobem dotarcia do wspomnianych przystanków był dostęp schodami. Dla starszych osób, rodziców z małymi dziećmi oraz osób o ograniczonej mobilności było to duże utrudnienie. Teraz, dzięki nowym windom – klimatyzowanym, monitorowanym, odpowiednio oświetlonym i ozdobionym estetycznymi grafikami, przystanki są dostępne dla każdego. W delikatnym ułatwieniu nawigacji dla osób niewidomych i niedowidzących pomagają specjalne listwy na chodnikach przy windach.

Dostępność placu znacznie poprawiły także nowe, naziemne przejścia dla pieszych.

Podczas prac asfaltowych utworzono również ścieżki rowerowe. Nowy asfalt pojawił się na odnowionej drodze po wschodniej stronie placu. Poprzez likwidację podziemnych przejść, droga ta stała się „prostszą”. Przejazdy rowerowe zostały poszerzone.

Ale to jeszcze nie wszystko dla miłośników rowerów. W ramach przebudowy placu powstały nowe drogi rowerowe na zachodniej stronie placu wraz z dwoma nowymi przejazdami rowerowymi oraz łącznik wzdłuż parku Ujazdowskiego – pomiędzy placem a wiaduktami Trasy Łazienkowskiej.