Pruszkowscy policjanci ujęli oszusta, który wyłudzał pieniądze metodą na BLIK-a
Policjanci z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie przerwali działalność przestępcy, wykorzystującego znaną metodę oszustwa poprzez aplikację BLIK. Oszust udawał pracownika banku i straszył ofiary „zagrożeniem” zgromadzonych na ich kontach środków. Teraz czeka go proces sądowy oraz możliwość kary do 8 lat pozbawienia wolności.
34-letni oszust, który został ujęty przez pruszkowską policję, wprowadził swoją ofiarę w błąd twierdząc, że jest pracownikiem instytucji bankowej. Twierdził, że środki zgromadzone na koncie ofiary są „zagrożone” i muszą zostać „zabezpieczone” poprzez transfer na inne konto za pomocą kodu BLIK. Niestety, pokrzywdzony uwierzył w te kłamstwa i stracił ponad 25 tysięcy złotych. Przekonujący sposób prowadzenia rozmowy przez oszusta skutecznie zmylił ofiarę, która była przekonana, że rozmawia z faktycznym pracownikiem banku.
Dzięki skrupulatnej pracy pruszkowskich policjantów, sprawca przestępstwa został szybko zidentyfikowany i zatrzymany. Obecnie grozi mu kara do 8 lat pozbawienia wolności. Prokuratura Rejonowa w Pruszkowie nadzoruje przebieg postępowania w tej sprawie.
Każdy, kto jest proszony o podanie kodu BLIK, powinien zachować ostrożność. Ważne jest, aby nie podejmować pochopnych działań i zawsze sprawdzić, komu przesyłamy kody do płatności mobilnych. Należy pamiętać, że nie powinniśmy przekazywać pieniędzy obcym osobom i zawsze informować o takich sytuacjach bliskie osoby. Każdy może stać się potencjalną ofiarą oszusta.
Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do tożsamości osoby, z którą rozmawiamy przez telefon czy internet, albo podejrzewamy próbę oszustwa, powinniśmy natychmiast zgłosić to pod numer alarmowy 112 lub do najbliższej jednostki Policji.