Tramwaje Warszawskie kontynuują pracę nad trasą do Dworca Zachodniego: Co muszą wiedzieć pasażerowie i kierowcy?

Tramwaje Warszawskie kontynuują pracę nad trasą do Dworca Zachodniego: Co muszą wiedzieć pasażerowie i kierowcy?

Rozpoczynając pierwszy weekend marca, Tramwaje Warszawskie podejmą dalszą fazę prac budowlanych na trasie prowadzącej do Dworca Zachodniego. Planowane prace będą obejmować czasowe zamknięcie ruchu tramwajowego na ulicy Banacha oraz ograniczenia dla kierowców do korzystania tylko z jednego pasa ruchu. Te zmiany są niezbędne do przeprowadzenia renowacji licznego zestawu instalacji podziemnych.

Nadchodząca rozbudowa trasy tramwajowej umożliwi lepsze połączenie Dworca Zachodniego z centrum miasta oraz południowymi dzielnicami Warszawy. Większa wygoda połączeń komunikacji miejskiej sprawia, że dworzec staje się jednym z kluczowych punktów tranzytu w tej części miasta, umożliwiając pasażerom bezpośredni dostęp do peronów.

Równocześnie inwestycja, która ma na celu poprawę transportu publicznego na wiele lat, wiąże się niestety z kilkumiesięcznymi utrudnieniami dla mieszkańców. Na początku lutego wykonawcy projektu – konsorcjum ZUE i Fabe – rozpoczęli prace na jednym z pasów ruchu ulicy Grójeckiej na skrzyżowaniu z Bitwy Warszawskiej 1920 r. Pierwsze etapy obejmowały frezowanie asfaltu i początkowe prace ziemne związane z przebudową instalacji podziemnych. Prace są prowadzone w sposób umożliwiający maksymalną przejezdność na głównych arteriach komunikacyjnych miasta, szczególnie na ulicy Grójeckiej.

W pierwszy weekend marca Tramwaje Warszawskie wprowadzą zmiany w organizacji ruchu na ulicy Banacha, przy skrzyżowaniu z Grójecką. Również ruch tramwajów do pętli Banacha zostanie zawieszony. To oznacza, że bez obsługi tramwajami pozostanie tylko jeden przystanek znajdujący się na samej pętli.

Tramwaje linii 1, 14 i 25 nie będą docierały do pętli Banacha. Trasa linii 1 zostanie przedłużona do pętli P+R Al. Krakowska; jednak trasy wariantowe tramwajów tej linii do placu G. Narutowicza nie ulegną zmianie. Na placu Narutowicza będą kończyły swoje trasy tramwaje linii 7, 14 i 25; natomiast tramwaje linii 9 i 15 nadal będą kursowały do pętli P+R Al. Krakowska. Zmiany te będą obowiązywały do końca roku.

Zmiany dotkną również kierowców. Budowlańcy zamkną część jezdni na ulicy Banacha – od Pawińskiego do Grójeckiej – a ruch w obu kierunkach będzie się odbywał po jezdni południowej. Na skrzyżowaniu z Grójecką będzie można jechać prosto, w stronę Bitwy Warszawskiej 1920 r. lub skręcić w prawo, w stronę centrum miasta przez ulicę Grójecką. Autobusy mają pierwszeństwo przejazdu, więc nie będzie możliwości skręcenia w lewo, w kierunku alei Krakowskiej. Objazd zostanie poprowadzony ulicami Pawińskiego i Dickensa.

Ruch na fragmencie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., bezpośrednio przy skrzyżowaniu z Grójecką, zostanie przekierowany z jezdni północnej na południową. Dla kierowców poruszających się ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. wszystkie zasady ruchu pozostaną bez zmian. Nie dotyczy to jednak Grójeckiej, gdzie ruch w rejonie prac będzie odbywał się po jednym pasie ruchu.