Transformacja warszawskich przystanków komunikacji miejskiej: ekologiczne i bezpieczne przystanki autobusowe
Stolica Polski, Warszawa, może pochwalić się 90 przystankami autobusowymi z urokliwymi zielonymi dachami. Prace remontowe na przystankach wpływają nie tylko na ich wygląd i praktyczność, ale także mają na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowników. Zaplanowane są dalsze prace na przystankach – w tym modernizacja wiat oraz naklejanie specjalnych naklejek chroniących ptaki na szybach wiat. Te zmiany mają zostać wprowadzone w ciągu najbliższego roku.
Warszawa jest miejscem wielu inwestycji, zarówno dużych jak budowa metra czy tras tramwajowych, jak i mniejszych, które mają na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego. Do tych ostatnich należy modernizacja przystanków, wiat oraz pętli autobusowych.
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie zajmuje się różnymi pracami na przystankach miejskich. Często obejmują one regulację lub wymianę nawierzchni chodnika, montaż pasów prowadzących z wypustkami oraz pól oczekiwania, naprawę odwodnienia, wymianę krawężnika na ułatwiający bliski podjazd autobusu, uszczelnianie spękań i dylatacji czy budowę zupełnie nowej betonowej płyty, na której zatrzymują się autobusy. Dodatkowo, regularnie wymieniane są elementy służące bezpieczeństwu ruchu takie jak słupki, bariery czy punktowe elementy odblaskowe.
Wiele przystanków w tym roku przeszło remont. Przykładowo, na przystankach Metro Politechnika 08 czy Park Moczydło 01 wymieniona została płyta betonowa. Podobne prace prawie dobiegły końca na przystankach Metro Imielin 01, Osiedle Młodych 01 i Wał Gocławski 01. Przystanek Bliska 01 zyskał odświeżony peron oraz nowy asfaltowy pas przejazdowo-postojowy, a Wyszogrodzka 02 – zatokę. Na przystanku PKP Międzylesie 02 razem z nową zatoką betonową wyremontowany został peron.